Každý podnikateľ by mal poznať základné princípy optimalizácie. Je to proces pri ktorom sú vytvárané podmienky na optimálne riadenie príjmov a výdavkov. Možno jedna chyba je práve to, vďaka čomu prichádzate o peniaze. Zamyslime sa či Vaše náklady a výnosy sú dobre nastavené. Čo môžete zmeniť pre lepší zisk?
Optimalizácia sa netýka iba veľkých firiem. Tie si svoje financie poctivo strážia a zodpovednosť za optimalizáciu ostáva na pleciach vedúcich pracovníkov či externej firme. Živnostníci sa na optimalizáciu pozerajú z trochu iného uhla. V prvom rade je na mieste strážiť pomer výdavkov oproti príjmom. Neviete ako na to? Vyskúšajte pár typov na zníženie nákladov v podnikaní.
1. Váš čas je drahý, vedeli ste o tom?
Táto veta je stará a poriadne pravdivá – čas sú peniaze. Ak ním mrháte, vyhadzujete svoje peniaze von oknom. Prečo je to tak? Čas nepredstavuje iba čísla, je to komodita s ktorou pracujete. Príklad: pracujete ako remeselník. Do Vašej,,hodinovej,, mzdy nemôžete zarátať iba čas za ktorý daný výrobok vyrobíte, alebo službu, ktorú za daný čas spravíte. Tento čas je navýšený aj o to koľko https://www.modrykonik.cz/forum/asistovana-reprodukce/kolko-vasich-embryi-vydrzalo-az-do-stadia-blastocysty/ Vám trvá návrh, príprava, administratíva – teda komunikácia s klientom. Keď si tieto drobné spočítate dostanete celkom iné čísla. Ak si tieto minútky naťahujete, predlžujete čas na výrobu a teda znižujete svoj príjem. V tomto horizonte zistíte, že ste mohli vypracovať ďalšiu zákazku a navýšiť svoj zisk. Bohužiaľ, nestalo sa tak, pretože ste vyhodili svoj čas von oknom.
2. Pracujete formou all inclusive
Je úžasné mať komplexnú zbierku služieb či produktov pod jednou strechou. Nie však, ak je Váš výber príliš široký. Plný hárok služieb, ktoré poskytujete Vám môže byť na škodu, aspoň na začiatkoch. Známou premennou je vzdelanie. Ak ste vyučený masér chcete začať masírovať. Ak chcete väčší záber je potrebné sa doškoliť/ dovzdelať. Je to super ale nie v začiatkoch kedy potrebujete peniaze investovať do rozvoja a reklamy či iných potrebnejších sfér. Naša rada nerobte si zbytočne veľký záber, skúste byť na začiatku najlepší v jednej veci. Bez stálych klientov či odberateľov sú toto iba zle investované peniaze.
3. Chcete budiť dojem veľkého podnikateľa
Chcete budiť dojem veľkého podnikateľa, aj keď tomu tak nie je? Chyba! Prečo sa hráte na veľkého hráča so zlými kartami? Vaša kancelária sa nachádza v lukratívnej štvrti, nájom Vás stojí polovicu príjmu, pritom svoju kanceláriu využívate minimálne. Je takým Vaším sídlom, vizitkou že ste dosť úspešný na to, aby ste si mohli dovoliť kanceláriu vo veľkom štýle. Nerobte to takto… Je toľko iných a lepších možností. Poobzerajte sa po virtuálnom sídle. Je podstatne lacnejšie než prenájom v centre mesta. Poskytuje určitú formu prestíže a na klientov tým pádom zapôsobíte veľkým dojmom za málo peňazí. Nehovoriac o tom, že firmy ktoré poskytujú tieto služby sa o Vás postarajú aj v iných ohľadoch.
4. Využívajte dostupné možnosti
Ak ste sa zbavili drahého nájmu a vybrali ekonomickejšiu formu, je načase sa sústrediť na dodávateľov. Pred rozbehom je na mieste spraviť si report dodávateľov. Je fajn ak chcete využiť služby od firiem ktoré poznáte, no často Vás to stojí zbytočné peniaze. Porozhliadnite sa okolo a možno zistíte, že je viacero ďalších firiem, ktoré sú schopné dodať Vám tovar alebo službu za oveľa menšiu cenu. Nemusíte si priamo vybrať medzi kvalitou a cenou. Pri troche pátrania je možné dosiahnuť súlad týchto dvoch podmienok a ušetriť nemalé peniaze. Už sa Vám podarilo optimalizovať svoj biznis? Niekedy stačí malý krok, zmena sídla, zmena služieb či tovaru. Je na Vašom zamyslení, ktorým smerom sa vydáte.