Deti milujú rozprávky, je ale škoda, že pri všetkých povinnostiach nám na čítanie rozprávok neostáva toľko času, koľko by sme chceli. Deti sú mimoriadne vnímavé a ich fantázia nie je ničím ohraničená. Je preto smutnou realitou, že miesto čítania kníh sa už aj najmladší čitatelia kníh venujú skôr online hrám a videohrám, ako samotnému rozvoju čitateľských zručností. Najčastejšou námietkou na odmietanie čítania je argument: Je to nuda. Staršie ročníky vedia, aké dôležité je čítanie. Ide nielen o správne naviazanie vzorcov čítania ale aj o rozvoj osobnosti a všeobecných školských zručností. Čítanie má vplyv nielen na formovanie postojov dieťaťa ale aj na jeho gramotnosť a všeobecný rozhľad.
Na trhu nájdeme množstvo titulov, ktoré môžu dieťa zaujať. Vzorom sú práve rodičia. Pokým dieťa vykonáva duplikovanie ich správania, je tento proces automatizácie jednoduchší. S nástupom vyšších ročníkov je tlak na vzdelávanie a aktivity dieťaťa často náročnejší. Na čítanie a všeobecné vzdelávanie akosi nie je čas. Tu prišli s dobrým nápadom nielen vývojári stránok ale aj pedagógovia, psychológovia a samotný nadšenci detského čítania – rodičia. Pre zachovanie príbehov vzniklo viacero internetových stránok, kde nájdeme audio nahrávky kníh a rôznych titulov.
K príbehom a pútavým informáciám sa teda dokáže dostať aj čitateľ, ktorý trpí napríklad niektorou z porúch učenia, ako je napríklad dyslexia. Pokým v minulosti tento problém tvoril medzi dieťaťom a knihou doslova priepasť, dnes vďaka online dostupnosti nahrávok kníh sa aj týmto deťom otvára svet príbehov. Rozhodujúce je dieťa príbehom zaujať. Časom aj deti, ktoré inak učenie nepreferujú, získajú záujem a odhodlanie vzdelávať sa aj vo voľnom čase. Toto je prvým krokom k získaniu vedomostí nenásilnou metódou, ktorá deti motivuje k dosahovaniu lepších výsledkov vo vzdelávacom procese. Rozprávky teda nemusí rodič iba čítať, ale môže si ich spolu s dieťaťom aj vypočuť. To otvára nový priestor na nadväzovanie vzťahov a spojenia medzi rodičom a dieťaťom.